[Talk-dk] "Geodatastyrelsen" bliver nu "default" baggrund i DK

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Ons Maj 25 21:47:46 UTC 2016

Hej

Jeg har mange gange opfordret både udlændinge og nye folk til at bruge
Geodatastyrelsens (eller den entitet der hed sådan) fotos når de redigerer i
DK. Indtil nu har iD automatisk valgt Bing som baggrundslag og folk har aktivt
skullet vælge Geodatastyrelsen (og det har selvfølgelig langt fra været alle
der af sig selv har opdaget det).
Nu har jeg så opdaget hvordan jeg kunne få iD til i stedet som standard at
vælge Geodatastyrelsen: https://github.com/osmlab/editor-layer-index/pull/154.

Fugro har også optrådt som en valgmulighed i iD, selvom det ikke længere er
hverken interessant eller tilgængeligt, men det er ved  at være slut nu:
https://github.com/osmlab/editor-layer-index/issues/153.

Disse ændringer træder formentlig i kraft med næste version af iD

/Hjart