[Talk-dk] Put and Take søer

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Man Okt 24 09:45:25 UTC 2016

Thomas Andersen skrev:
> Så hvad er den bedste fremgangsmåde, er det at skrive put and take i
> navnet, og så lave et ekstra navn med søens navn? Eller skulle man
> oprette en tag med put and take?

Det er i hvert fald forkert (og ubrugeligt for en app) at putte det i
navnet. Medmindre søen rent faktisk hedder det, f.x. "Bennys Put and
Take-dam".

Det rigtige er at bruge et tag. Jeg har nu heller ikke kunnet finde
noget etableret tag til det.

I din situation ville jeg tagge som f.x.

name=Store Sø
natural=water
water=lake
leisure=fishing
fishing=stocked
operator=Roskilde Fiskeland

Taginfo siger, at der er 4 tilfælde af fishing=put_and_take.
Eftersom det begreb svjv. kun bruges i Danmark og Sverige, er det nok
ikke den bedste værdi for tagget. Mit forslag er fishing=stocked, men
dine fiske-kontakter må kunne fortælle, hvad begrebet kaldes internationalt.

I alle tilfælde ville jeg dokumentere brugen af tagget på wikien:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:fishing

Jeg ville også diskutere det på tagging-listen.

Læs i øvrigt om opfindelse af egne tags her:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Any_tags_you_like

- Jørgen