[Talk-dk] U-vendinger

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Søn Aug 13 11:58:41 UTC 2017

On søndag den 13. august 2017 12.40.16 CEST Niels Elgaard Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har rettet en masse fejl, men problemet er U-vendinger.
>
> Ruteberegnere antager jo at man altid kan dreje, medmindre det er
> forbudt af turn-restrictions, ensretninger, osv. Hvis der et skilt, der
> forbyder U-vendinger et det jo nemt nok, så skal det bare være en turn
> restriction i OSM.
>
> Men der er også steder hvor vi har turn-restrictions uden at der er
> skilte, fx:
>
> http://www.openstreetmap.org/node/2007102423
>
> I praksis skal man ikke prøve en U-vending her hvis man ved en fejl er

Det rette spørgsmål må vel være "Må man?" eller "Er det forsvarligt?".
Personligt ville jeg, afhængigt af hvor meget trafik der er, ikke føle mig helt
tryg ved det.

> Eller hvad med her:
> http://www.openstreetmap.org/node/4173955946

Det ser ud til at du her har lavet ekstra baner alene med det formål at omgå
de venstresvingsforbud du selv har lavet eks.  https://www.openstreetmap.org/
way/509101021 der omgår https://www.openstreetmap.org/relation/7408799 ?

> Hvis man kan lave U-vendinger burde vi nok mappen en bane til det.

Jeg foretrækker langt at undgå at lave sådanne kryds unødigt komplicerede.