[Talk-dk] Fejl i Potlacth 2 - leisure vs. landuse?

Finn Hansen 2th at tdcadsl.dk
Tir Dec 12 20:43:28 UTC 2017

Ved brugen af Potlacth 2, er jeg kommet lidt i tvivl om den editor nu
også er helt korrekt med hensyn til de tags vi bruger i OSM. Her tænker
jeg på tagget leisure og landuse.

     landuse=recreation_ground
     leisure=recreation_ground

I Potlacth 2 er tagget på recreation_ground sat til leisure og derfor
kan jeg have lavet nogle fejl undervejs, hvis tagget reelt er landuse.
Derfor vil det være på sin plads om hvilket tag der i fremtiden skal
bruges, og om udvikleren af værktøjet, måske skal få rettet nogle af de
tags til, så det passer med Wiki'en.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:leisure%3Drecreation_ground --->
er ifølge siden flyttet til:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Drecreation_ground. --->
her nævnes det at man nok bør ændre tagget til landuse istedet for leisure.

/lytter1