[Talk-dk] Navngivning af butikker samt =?utf-8?Q?h=C3=B8jre=2Fve?=ntrevendte cykelstier m.m.

Henrik Puukka-Sørensen henrik at puukka-sorensen.dk
Ons Feb 22 20:24:50 UTC 2017

Hej

Jeg har lige fjernet de hedengangne døgnnettoer. Jeg har ved omdannelsen til almindelige Netto butikker tillige skrevet det stednavn som Netto anvender på deres hjemmeside, f.eks. Netto Birkerød. Er det egentlig forkert?

Jeg synes ikke helt jeg kan læse det ud af wikien.

Et andet forhold er retningsbestemmelsen af cykelstier og fortove.

På ensrettede veje vælger jeg altid cycleway:right når cykelstien er på højre side i forhold til kørselsretningen, uanset om husnumrene til højre går i faldende retning.

På dobbeltrettede veje, hvor der kun er cykelsti i den ene side vælger jeg cycleway:right,hvis husnumrene går i stigende rækkefølge (typisk de lige numre).

Er det korrekt?

venlig hilsen
Henrik Puukka-Sørensen Alias Henrik PS