[Talk-dk] Navngivning af butikker samt højre/ventrevendte cykelstier m.m.

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tor Feb 23 14:49:04 UTC 2017

På Thu, 23 Feb 2017 13:28:47 +0100
Michael Andersen <hjart at milvus.dk> skrev:

> Desuden oplever jeg det som både forstyrrende og overflødigt at have
> "Netto" + "stednavn" på OSM. Når jeg studerer et OSM-baseret kort
> behøver jeg jo ikke det der ekstra stednavn for at kunne se hvor
> butikken er placeret.

Nogle gange er det nu meget praktisk.
Jeg bruger det rigtig tit.

Fx når jeg skal købe noget i Bauhaus og Osmand fortæller mig, at der er
5  Bauhaus, alle ca 20 km væk og de alle sammen bare hedder "Bauhaus".
Så er det svært at vælge, for det er ikke nødvendigvis den nærmeste i
fugleflugt, det er nemmest at komme til. Og det er bøvlet at skulle se
dem alle sammen på kortet først.

Eller hvis man skal kommunikere med andre. Fx ringe og aftale at mødes
på Joe & the Juice. Så er det praktisk at kunne sige Joe&the Juice
Østerbrogade, Hovedbanegården, eller hvor det nu er. Og meget nemmere
for dem i den anden at finde det.