[Talk-dk] Nyt script til addresseopdateringer

Ole Laursen ole.laursen at gmail.com
Søn Apr 15 08:32:16 UTC 2018

15. april 2018 kl. 08.49 skrev Jonathan Hougaard <hougaardjk at gmail.com>:
> Jeg har ikke planer om at lave en større validering af data fra DAR. Så
> bliver det lige pludseligt et kæmpestort, og for mig uoverskueligt, projekt.
> Hvis en adresse ifølge DAR ligger i en sø, så ligger adressen i en sø.

Jeg tror du misforstod mig - tænker ikke du skal sidde og validere dataene.

Hvad jeg mener er at der - på sigt - skal være en inputkilde med
rettelser. Stavning af vejnavne og positioner er de to problemer der i
hvert fald tidligere har været. Så hvis jeg som menig kortlægger
opdager at auto-importeren har lavet en fejl som kommer fra DAR, så
skal jeg have en mulighed for at gøre noget ved det. F.eks. ved at
slette adresse-tagget (ikke knudet) og tagge med noget ala
"osak:incorrect_position: revision1234567" eller ved at putte noget
ind i oisfixes.

Men i første omgang er det vigtigste nok at du får noget op at køre.

Ole