[Talk-dk] Nyt script til addresseopdateringer

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Søn Apr 15 09:35:30 UTC 2018

On søndag den 15. april 2018 08.49.40 CEST Jonathan Hougaard wrote:
> Hej Ole
>

> Du har ret i det kunne være en fordel at tage hensyn til ekstra tags når
> en adresse bliver slettet. Egentlig havde jeg planer om en "naiv"
> tilgang hvor knudes simpelthen bliver slettet, hvis adressen ikke
> længere eksisterer. Det er klart det nemmeste og mindst resourcekrævende
> at lave. Men i princippet kan funktionen til sletning af adresse godt
> laves anderledes, noget ala: hent hver knude med adresse der skal
> slettes, scan alle tags igennem, hvis knuden kun indeholder kendte
> [...]

Det er meget almindeligt at udlændinge/uerfarne finder en adressenode og putter
alt muligt andet info på. I mange tilfælde kan det umiddelbart virke oplagt at
gøre således og ofte virker det ikke som sådan "forkert". Dog kan det virke
det virke upassende at have alle disse osak:* tags på f.eks en butik og hvad
sker der f.eks. hvis butikken slettes fordi den er lukket eller der er tale om
en butik nederst i en etageejendom og den derfor ikke er alene om adressen?

En simpel landsdækkende overpass søgning alene på shop=* på osak adressenoder
returnerer i øjeblikket ~80 styks (hovedparten ældre eksempler og uden name
tags): https://overpass-turbo.eu/s/xTq

Steffen Møller/AWSbot "eksporterede" jævnligt diverse "fremmede" tags fra osak
adressenoder. Eksempler i Århus: https://overpass-turbo.eu/s/xTn

Jeg har også rutinemæssigt udskilt "fremmede tags" når jeg har observeret  dem
blive påsat og osmviborg er også begyndt at gøre det

Slettes adresse tags på en node med "fremmede tags" fordi adressen ikke
eksisterer længere vil jeg anbefale at den tagges med et fixme=*