[Talk-dk] Andre tags på adressenoder? (WAS: Nyt script til addresseopdateringer)

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Man Apr 16 11:55:39 UTC 2018

Michael Andersen skrev:
> Det fortaber sig for mit vedkommende i det dunkle. Jeg opdagede først OSM på
> omkring det tidspunkt hvor de første adresser blev importeret og det varede
> længe før jeg havde tilstrækkelig erfaring til at danne mig en mening om den
> slags

Det er en generel diskussion i OSM. På
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Addresses står der f.x.

> [...]
> Software can usually link adresses to other features by geographical
> proximity, and duplicated addresses are often flagged as errors
> byquality assurance
> <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Quality_assurance>tools. However,
> there is still some debate on that point (see for exampleAddress
> information in POI *and* building?
> <https://help.openstreetmap.org/questions/48735/address-information-in-poi-and-building>onhelp.openstreetmap.org
> <https://help.openstreetmap.org/>). Also, the community in some
> countries has established their own rules.

I Danmark er det et af de emner, vi gentagne gange har diskuteret her på
mailinglisten, og "beslutningen" er den konsensus, der løbende har været
på listen.

Det har naturligvis vejet tungt, at den automatiske opdatering af
adresser er meget nemmere, hvis adresser og POI-oplysninger er på
separate noder.

- Jørgen