[Talk-dk] autoAWS første udkast

Jonathan Hougaard hougaardjk at gmail.com
Tir Apr 17 07:59:43 UTC 2018

Hej alle

Tak for de mange input og kommentarer på min tidligere email om et nyt
script til opdatering af adressedata i Danmark.

Jeg har opdateret wiki-siden, så den gerne skulle stemme overens med
koden som den ser ud lige nu: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/AutoAWS

I må meget gerne kigge beskrivelsen igennem og komme med forslag og
kommentarer til dette.

Da enkelte af jer har været meget ivrige efter at få fingre i
kildekoden, selvom den på ingen måde er færdig, har jeg uploadet den
foreløbige kode her: https://pastebin.com/qtwkiUVa

Bemærk venligst, at de enkelte del-funktioner er nået et godt stykke
vej, men jeg mangler stadig at samle det hele i main(). Desuden mangler
jeg at indføre en hel del fejlhåndtering. Et par steder har jeg indført
en die() for at undgå at arbejde med/indføre korrupt data, disse vil
selvfølgelig blive erstattet af en lidt mere fornuftig fejlhåndtering.

Delelementer af koden er testet mod OSM's developer API. For eksempel
vil i bemærke, at der nu findes næsten 1000 adresse-noder i Aalborg i
denne ... (se
https://master.apis.dev.openstreetmap.org/user/autoAWS/history)

Kommentarer på selve koden modtages også gerne, men som sagt er den
stadig noget "grov i kanterne" da jeg egentlig ikke havde planer om at
offentliggøre den i et så tidligt stadie.

Venligst

Jonathan