[Talk-dk] autoAWS første udkast

Jakob Barfod jakob at barfod.dk
Tir Apr 17 08:26:22 UTC 2018

> I må meget gerne kigge beskrivelsen igennem og komme med forslag og
> kommentarer til dette.

1. Rigtig godt arbejde!

2. Foretrækker du, at diskussion foregåer her på talk-dk eller på diskussionssiden på wiki'en?
2.a. Hvis her på talk-dk, så opretter jeg lige en henvisning på wiki'en.

3. Henvisninger til AWSbot på diverse wiki-sider bør opdateres, så AutoAWS nævnes i stedet. Ikke ment sådan, at _du_ skal gøre det, men hermed efterlyses steder, hvor vi bør opdatere diverse tekster. Fx...
3.a https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Addresses#Denmark
3.b https://www.openstreetmap.org/user/AWSbot
3.c https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue/KMS
3.d Flere?

4. Konfliktende opdateringer? Hvem har ret, DAR eller OSM?
Jf. den gamle "Dr. Tværgade<>Doktor Tværgade"-diskussion, så lægger jeg mærke til, at stavningen fra DAR bruges, hvis der er forskel:

   "Any one of the following conditions will trigger an update:
   [...]
   The position (lat and lon) of the node is not equal to the AWS address position
   addr:street=* is not equal to the AWS street name "

Er det hensigtsmæssigt? Hvad nu hvis en OSM-bruger har tilrettet forkerte data (fx position eller stavning af vejnavn)? Det kan jeg simpelthen ikke gennemskue.

--
Jakob