[Talk-dk] autoAWS første udkast

Jonathan Hougaard hougaardjk at gmail.com
Tir Apr 17 09:13:12 UTC 2018

Hej Jakob

Tak skal du have.

Lad os bare flytte diskussionen til wiki-siden, så undgår vi at sende en
masse emails til folk der måske ikke er interesserede i projektet.

Mht. 4 - som nævnt tidligere, er min tilgang generelt (nødt til at
være), at data fra DAR er korrekt. Jeg har ikke deltaget i den nævnte
diskussion, og kender derfor ikke argumenterne. Teknisk kan jeg godt,
hvis der er konsensus om det, rette forkortede vejnavne til deres fulde
navn før de importeres. Dette kræver, at der er en eller anden, der
laver en komplet liste med forkortelser og deres udvidede form (Dr. =
Doktor, Nr. = Nørre osv.)

Umiddelbart har jeg lidt svært ved at forstå, hvorfor vi ønsker at ændre
de tilsyneladende officielle vejnavne fra DAR, men som sagt kender jeg
ikke argumenterne.

Mht. position, som tidligere diskuteret et sted i forrige tråd, bør fejl
rettes direkte hos DAR. Hvis der er helt exceptionelle tilfælde hvor en
adresseknude i OSM ikke skal placeres på den officielle placering (jeg
kan ikke umiddelbart komme på nogen!), kan vi eventuelt anvende et
specielt tag, så knuden bliver ignoreret (autoaws=ignore eller hvad ved
jeg). Så vidt jeg forstår, har AWSbot haft en tilsvarende funktion.