[Talk-dk] autoAWS første udkast

Jonathan Hougaard hougaardjk at gmail.com
Ons Apr 18 06:13:27 UTC 2018

Hej Niels

Jeg er med på, at data fra DAR ikke er 100% korrekt. Det ændrer ikke
ved, at det er den tilgang,  jeg er nødt til at have. Hvis jeg derimod
skal antage, at data fra DAR som udgangspunkt er forkert, kan vi jo lige
så godt droppe importen.

Scriptet kan oversætte de forkortelser som vi fortæller det. Skal Dr. så
være Doktor eller Dronning? Tja, hvis jeg var turist i en ny by ville
jeg heller ikke selv kunne kende forskel. Så i den forstand er problemet
jo ikke unikt. Dog kunne et udgangspunkt for oversættelse af
forkortelser være Dansk Sprognævns vejledning i retskrivning af vejnavne
(http://danmarksadresser.dk/file/383079/ds-vejledning-retskrivning.pdf).
Har forkortes Doktor i øvrigt Dr. mens Dronning forkortes Dronn.

Du har helt ret i, at der sikkert både er og vil komme nye fejl i
DAR-dataen. 100% korrekt data findes i denne sammenhæng ikke. Jeg mener
dog stadig, at den 99% korrekte data vi kan hente fra DAR er langt bedre
end manuel tilretning af samtlige adresser i Danmark, hvilket er helt
urealistisk.

>>> https://www.openstreetmap.org/user/AWSbot 3.c