[Talk-dk] Registrering af gravhøje

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Søn Jan 14 16:54:43 UTC 2018

On søndag den 14. januar 2018 16.57.40 CET Soren Johannessen wrote:
> Hej
>
> Jeg synes vi mangler argumentet for, hvorfor det betrages som en
> masseimport ? og når der til skal siges at geodata er faktisk PD jfr.
> den side Leif henviser til.

Søren, jeg bliver nødt til at gøre opmærksom på at indholdet på kulturarv.dk
som Leif tydeligvis bruger, ikke er PD. Ifølge http://www.kulturarv.dk/
fundogfortidsminder/Regler må man lave "dybe links" til deres indhold, men
ikke "høste" det. Dvs indholdet betragtes som deres ejendom. Og man kunne godt
argumentere for at de koordinater, som Leif bruger netop er en del af deres
indhold.

> Det er ikke noget argument at fordi nogen fra Data Working Group synes
> der er  masseimport, hvorfor synes han/hun det?
>
> Vi har da også lidt systematisk taget stednavne for landsbyer
> (village/hamlets) gennem årene fra den officielle Stednavnedatabaen og
> 1 for 1 (et changeset) lagt dem ind, uden at nogen har brokket sig.

At nogen hidtil ikke "har"brokket sig" er ikke ensbetydende med at praksis er
pletfri.