[Talk-dk] Fwd: Download og anvendelse af data

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tir Jan 16 21:29:21 UTC 2018

On 16-01-2018 13:22, Leif Lodahl wrote:
> Hermed videresender jeg svar fra Slots og Kulturstyrelsen.

Fint, og du krediterer dem i dine changeset noter så vidt jeg kan se.

De har har åbenbart ikke forstået, at vi ikke engang bruger deres
servere til at lave lag på websider.

I øvrigt tror jeg egentlig ikke, at du havde behøvet at spørge dem.

Man kan ikke have ophavsret til en bunke positioner. Desuden er
gravhøjene gamle og det er ikke Slots og Kulturstyrelsen, der har
placeret dem, hvor de.

Jeg tror heller ikke, man kan bruge §71 om katalogfremstilling her.

Men OSM's retningslinier fordrer nok at vi sikrer os styrelsens accept.
Og den har vi nu. Det havde vi nu også før for de skrive jo på
hjemmesiden at det er CC0.