[Talk-dk] At tilføje eller ikke tilføje en ny café

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Ons Jul 4 22:01:45 UTC 2018

On Wed, 4 Jul 2018 16:49:24 +0000 (UTC)
Troels Arvin <troels at arvin.dk> wrote:

> Hej,
>
> Jeg har tilføjet en ny café, som jeg ikke syntes, at jeg kunne finde
> på OSM:

Tilføj den endelig.
Den dukker ikke op af sig selv.

Der der sker er at mit cron-skript kører en gang om dagen. Det opdager
så at du har tilføjet en cafe med ca samme navn (det ignorer
mellemrum, ord som cafe, aps, osv) i nærheden (inden for nogle hundrede
meter). Den laver så en gul
cirkel på http://digitalfrihed.dk/restaurants/all.html og en gul streg
der viser forskellen i positioner. Hvis nogen så klikker på den orange
cirkel kommer der en pop-op boks, hvor man kan klikke på "merge in
JOSM". Hvis man gør det og har en JOSM med remote kørende, så loader
josm OSM knuden og opdaterer den med løbenummeret fra FVST og man kan
så uploade det fra josm. Positionen i OSM bliver bevaret, men man kan jo
justere den i josm, inden man uploader.

Nu har Hjart så lige opdateret cafeen med fvst:navnelbnr. Og det
betyder, at mit script helt ignorerer cafeen fra FVST med det
løbenummer, for så er den der jo allerede.

Nu hvor du var inde på http://digitalfrihed.dk/restaurants/all.html så
kunne du også have klikket på ikonet for cafeen og trykket på "edit in
josm" og så have flyttet den i JOSM. Så havde du fået fvst:navnelbnr
med.

Cafe Slusen var jo triviel. Men hvis du ved, at stedet hedder noget helt
anden end FVST kalder det, er det en stor hjælp at sætte fvst:navnelbnr
og fvst:name, for det kan kræve lidt detektivarbejde, hvis man ikke er
stedkendt. Fx fra i dag:

https://www.openstreetmap.org/node/5739245490
https://www.openstreetmap.org/node/4294800149
Jeg har brugt CVR oplysninger og telefonumere, til at finde frem til
navnene.

I øvrigt er positionerne fra FVST blevet noget bedre. Men der er stadig
mange, hvor positionen mangler. Mit script prøver så at finde en
position ud fra adressen, men det er jo heller altid præcist og
adresserne fra FVST er heller ikke altid helt korrekte.