[Talk-dk] De sidste 30 km af NCN 3 (Hærvejsruten, cykel) mangler?

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Man Mar 19 14:46:48 UTC 2018

Hov, jeg glemte:

Andreas Hammershøj skrev:
> Er der nogen som kan:
>
> -  hjælpe mig med at finde ud af hvad der er sket?

Hvis du har et eksempel på et vej-id, der er faldet ud, kan jeg godt
kigge efter, hvornår, det er sket.

> - rulle ændringerne tilbage, så jeg ikke skal tegne det ind én gang til?

Det kommer an på, hvordan og hvornår det er sket, og hvad der er sket
siden da.

> - give et bud på hvordan den slags fejl undgås i fremtiden?

Med OSM's frie struktur er den bedste metode nok at gøre præcis, hvad du
har gjort: Hold øje med kortet.

Man kunne nok lave et stykke software, som holdt øje med ændringer og
alarmerede nogen, når der skete tilpas store ændringer.

Der findes allerede noget i den retning, f.x. https://osmcha.mapbox.com/

- Jørgen