[Talk-dk] Holdninger til ændringer i tagning af adresser

Jonathan Hougaard hougaardjk at gmail.com
Man Maj 7 15:21:43 UTC 2018

Hej Niels

Det er korrekt forstået, at hvis du sletter en adresse i OSM, som stadig
findes i Danmarks Adresseregister, så vil denne automatisk blive
tilføjet igen ved næste opdatering.

Hvis du vitterligt mener, at en adresse ikke længere findes, kan du
kontakte den lokale kommune, der så må vurdere, om adressen skal slettes
fra DAR. Husk på, at en adresse sagtens stadig kan eksistere, selvom der
ikke (længere) er noget bebyggelse på det pågældende sted. Så som
privatperson kan du ikke umiddelbart vurdere, om en adresse findes eller ej.

Mvh.

Jonathan