[Talk-dk] Holdninger til ændringer i tagning af adresser

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Man Maj 7 21:04:11 UTC 2018

Jonathan Hougaard:
> Hej Niels
>

> Det er korrekt forstået, at hvis du sletter en adresse i OSM, som stadig
> findes i Danmarks Adresseregister, så vil denne automatisk blive
> tilføjet igen ved næste opdatering.
>
> Hvis du vitterligt mener, at en adresse ikke længere findes, kan du
> kontakte den lokale kommune, der så må vurdere, om adressen skal slettes
> fra DAR.
Måske er de blevet bedre nu. Men tidligere har den slags taget årevis.

> Husk på, at en adresse sagtens stadig kan eksistere, selvom der
> ikke (længere) er noget bebyggelse på det pågældende sted. Så som
> privatperson kan du ikke umiddelbart vurdere, om en adresse findes eller
> ej.

Det er ikke så stort et problem med adresser der ikke eksisterer. Det er
mere hvis de er placeret helt forkert.

Jeg har i tidens løb fundet nogle adresser, der har været placeret flere
hundrede km forkert. Nogle gange har jeg så flyttet adressen til den
rigtige placering. Men det er altså lidt besværligt og ikke noget, vi
kan regne med at alle mappere kan finde ud af.

Så mange vil nok slette adressen og det er også bedre end ingenting. Så
undgår vi at nogen sætter deres GPS og ender på Falster i stedet for på
Mors og den slags.

--
Niels Elgaard Larsen