[Talk-dk] Vejnumre

Troels Arvin troels at arvin.dk
Ons Sep 19 19:17:52 UTC 2018

Hej,

På http://danmarksadresser.dk/nye-adresser kan man under "SENESTE NYE
VEJNAVNE" holde øje med officielle adresseændringer.

Derved jeg har set, at OSM 20. september skal justeres her:

- For København Kommune har foretaget en ny navngivning, "HF. Sydhavn":
https://www.kk.dk/indhold/teknik-og-miljoudvalgets-modemateriale/13082018/
edoc-agenda/6863ea89-
a050-4aaf-8632-591978917aa0/52f7f16f-2cb5-497c-92db-3a458f88bab9

Se også
http://cdn.simplesite.com/i/78/ca/282037932455414392/
i282037939701175240._szw1280h1280_.jpg

Mit spørgsmål: Jeg kan se, at husnumrene i OSM tilsyneladende allerede er
OK mht. de nye adresser. Hvordan kommer sådanne husnumre ind i OSM, sker
det på én eller anden måde automatisk?

PS:
I Danmark har både CPR og Vejdirektoratet nummereringssystemer for veje,
dvs. at en vej fx. har en vejkode i CPR. Kan man angive sådanne vejkoder
i OSM? - Dvs. er der nogle "officielle" tags, som man kan bruge, hvis man
gerne vil angive den slags koder, når man tagger en vej?

--
Troels