[Talk-dk] highway=bus_stop og public_transport=platform

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Fre Sep 21 10:44:01 UTC 2018

On Fri, 21 Sep 2018 07:33:18 +0200
Mikko Lukas Räsänen <lists.openstreetmap.org at a22.dk> wrote:

> Før dette breder sig for meget: Jeg har set en lille tendens hvor
> highway=bus_stop også bliver tagget med public_transport=platform.

Wikien siger:

==
Platform[edit | edit source]
A primitive (node, way, or area) where the passengers wait:

public_transport=platform
highway=bus_stop (This older tag is still necessary because without,
the bus stop currently is not rendered on the main page, see bug
report.)
==

Det er det modsatte af din indvending, men bidrager nok til
forvirringen. Og der er nok nogle værktøjer, der sætter begge tags.

Derudover er det et spørgsmål om Transport Schema.

Jeg mener efterhånden at vi burde sætte
public_transport:version=2
på busruterne.

De fleste ruter er i en sørgelig tilstand, hvor de hverken er version 1
eller 2.

Og vi burde ende med version 2 alligevel.

Vi har rigtig mange stoppesteder, hvor mere end een busrute stopper. Og
det bliver meget bøvlet hvis busruterne bruger forskellige
public_transport:version