[Talk-dk] Rettelser til DAR og OISfixes

Ole Laursen ole.laursen at gmail.com
Tir Aug 13 12:35:56 UTC 2019

Hej allesammen!

Jørgen Elgaard har gjort opmærksom på at man ikke kan lave nye
rettelser i OISfixes fordi AutoAWS-importeren ikke længere importerer
nogle bestemte tags som kommunerne bruger til at identificere vejene
med.

Det kan sikkert løses, men jeg ved ikke om vi i stedet skal gå efter
at nedlægge OISfixes?

I min optik skulle der så ske følgende:

- Gør det lettere at rapportere en fejl til kommunerne (jeg har
skrevet til DAR om ikke de kan lave en side til det, alternativt kunne
vi måske selv gøre det)

- Gør det lettere at lave og vedligeholde en rettelse direkte i OSM,
f.eks. ved en AutoAWS for dummies-guide, og måske også ved at forbedre
AutoAWS' håndtering af senere opdateringer

- Noget migreringsarbejde af de eksisterende rettelser

Andre tanker?

Ole