[Talk-dk] Rettelser til DAR og OISfixes

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tir Aug 13 20:23:23 UTC 2019

Ole Laursen skrev:
> Har du erfaringer med om de så ender med at rette det?

Nogle gange.

Men jeg har også været ude for, at kommuner bare har været stædige og
ikke ville rette. Især husker jeg en kommune, som nægtede at oprette en
manglende adresse for en indgang tii en bygning, til trods for at
indgangen var skiltet med husnummeret, og at virksomheder i bygningen
brugte adressen som postadresse. Kommunen mente, at bygningen kun skulle
have én adresse.

I sådan et tilfælde bør vi naturligvis lægge adressen i OSM alligevel.
Vi kortlægger jo i sidste ende efter virkeligheden, ikke et register.

- Jørgen