[Talk-dk] Søer

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tir Apr 14 20:08:37 UTC 2020

Når du filtrerer på flere ting i Osmium, bruger den logisk ELLER.

Dvs. at din søgning finder alle ways/relations med ENTEN natural=water
ELLER water=lake.

Så du finder også alle vandløb, der er tagget natural=water +
water=river.

Det nemmeste er nok bare KUN at lede efter water=lake.

Ellers kan du gøre noget i retning af:

osmium tags-filter denmark-latest.osm.pbf wr/water=lake | osmium -o
water_dk.osm.pbf wr/natural=water -

Så finder du først alle water=lake, derefter filtrerer du en gang til på
natural=water.

Den sidste - angiver, at osmium nr. 2 skal læse fra stdin, dvs. dvs
output fra den første.

- Jørgen