[Talk-dk] Åbne data om lejrpladser fra kommuner

Sonny B. Andersen sba at bukhmark.dk
Søn Aug 9 10:19:47 UTC 2020

Jeg synes, det er fint at man får shelterne med på kortet, men så ville jeg nok bruge Friluftsrådet som kilde. Men jeg synes ikke der er nogen grund til at samarbejde med wiki-data, som man jo altid er nødt til at efterkontrollere. Jeg synes heller ikke, at der er nogen grund til at indsætte billeder af pladserne. Billeder har en tendens til at blive forældede, og i øvrigt er de en unødig belastning af serverne.

Det her er vel egentlig en principiel diskussion om man vil lave OSM om til et turistprojekt eller ej. Så jeg er slet ikke enig i din plan. Det ville være langt bedre at starte et samarbejde med kommunerne om at lave gode og informative digitale friluftskort.

Hilsen,
Sonny B. Andersen
www.bukhmark.dk
tlf.: +45 2091 3901