[Talk-dk] Måske akut adresse-nodeproblem: autoAWS mangler oisfixes

Mikkel Kirkgaard Nielsen m.kirkgaard at gmail.com
Fre Jan 3 02:59:19 UTC 2020

Hejsa.

Observerer at autoAWS siden 2020-01-02 17:32[1] (postnummer 4241) er begyndt at reverte mange af de forkortelser der er oparbejdet på ændringslisten "oisfixes".

I det nævnte første changesets tilfælde er eksempelvis "Gammel Stationsplads" i Vemmelev blevet til "Gl Stationsplads"[2], som det også officielt figurerer under i DAWA/AWS/DAR[3].

Jeg ser lignende rettelser over hele landet, som giver nogle ret massive changesets i de store byer f. eks. i Esbjerg[4] med 302 adresseændringer.

Det virker som om at oisfixes-tjenesten er delvist ude af drift. Forespørgslen returnerer "bad gateway" når jeg prøver at anvende web-interfacet til at vise rettelserne[5] og API-eksemplet med kommunesøgning på siden giver tomme JSON-arrays[6], mens den fulde liste[7] dog giver noget data (193642 bytes, om det er tilstrækkeligt for at dække det fulde datasæt er jeg ikke klar over).

Sker dette pga. bevidste ændringer, eller er der et problem med oisfixes` data?

Skal vi have stoppet autoAWS inden der unødvendigt rettes adresser over hele landet?

Hilsner,
--
Mikkel

[1] https://www.openstreetmap.org/changeset/79123895
[2] https://www.openstreetmap.org/node/956009600/history
[3] https://dawa.aws.dk/adresser?q=gl+stationsplads
[4] https://www.openstreetmap.org/changeset/79133136
[5] https://oisfixes.iola.dk/rettelser/
[6] https://oisfixes.iola.dk/api/getwaycorrections/?municipality_no=510
[7] https://oisfixes.iola.dk/api/getwaycorrections/

Dette er sendt fra min mobiltelefon. Undskyld at jeg fatter mig i korthed.