[Talk-dk] Trafiklys - Lyskryds

Uffe Kousgaard uffe.kousgaard at routeware.dk
Fre Jan 24 22:56:03 UTC 2020

Der er ikke nogen korrekt metode, da det afhænger af formålet.

Den nederste metode har den fordel, at man for en given rute gennem
vejnettet, kan bruge den til at tælle, hvor mange lyskryds man kommer
igennem.

Den øverste fejler på det punkt, hvis man kører Snaremosevej og så syd
på af Vejle Landevej.

Og kommuneingeniøren og alm. trafikanter ser det hele som 2 lyskryds og
ikke de samlet 6, som der er lige nu.

Går du 10 år tilbage, så var begge kryds måske mappet som helt simple
T-kryds med ét lyskryds hver, men med tiden kommer der bare flere og
flere detaljer til, som ikke nødvendigvis er en fordel. Igen afhængig af
formålet.

mvh
Uffe Kousgaard