[Talk-dk] Redningsskilte?

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Man Okt 5 19:18:44 UTC 2020

Anders Hedelund:
> [...]
>
> Jeg åbnede den, fordi jeg netop har læst en bog "Oplev Nordkysten", hvor forfatteren
> konsekvent bruger skiltene som fixpunkter for turvejledningerne langs Nordsjællands
> kyst. Så det kunne være, lokale div. begyndte at håndeditere skiltene ind med
> forskellig og individuel tagging.
>
> Derfor blev jeg opmærksom og tænkte, at når der nu er en officiel og tilgængelig
> reference, ville det være bedre straks at få dem samlet og ens på plads. Så må evt.
> dubletter fikses bagefter. Jo hurtigere jo bedre, netop a.h.t. potentielle dubletter.

Jeg synes at vi skal undgå dubletter. Og skiltene udmærker sig jo ved at være unikt
nummererede (bortset fra whitespace), så det burde være meget nemt ikke at importere
skilte, der er i OSM i forvejen.

Der er pt 203 danske redningsskilte i OSM ud af ca 2684 etablerede
https://overpass-turbo.eu/s/YJ3

Enkelte af dem kan man med lidt god vilje se på SFDE. Og måske er der Mapillary
billeder af en del af dem, der mangler.

Man kunne jo starte med at se hvor godt vores 203 skilte matcher dem fra
redningsnummer.dk