[Talk-ee] Koduleht

Jaak Laineste jaak at openstreetmap.ee
Fri Dec 4 20:51:57 GMT 2009

> 6. Kuna meil on kirjas ka ajalooliste kaartiandmete kogumise asi, siis
> võiks olla ka nupuke kust inimene saab üles laadida oma ajaloolise
> kaarti? Äkki on selliseid inimesi, asutusi kes sooviksid sellist kaarti
> eksponeerida aga puuduvad oskused?

 Konkreetselt ajalooliste andmete kogumise probleem on selles, et OSM baasi
neid täna panna ei ole soovitatav: vastav tagimise skeem puudub ja
üldarvamus paistab olevat, et täna käib OSM-i baasi võimalikult tänane
reaalsus. Seega tuleks selle jaoks eraldi kiht teha, tegelikult teenus mis
selliseid kihte võimaldaks. Natuke sinnapoole on umapper.com teenus, millele
saab OSM-i ka taustaks valida. Alati saab muidugi google maps mashup stiilis
neid andmeid näidata: kasutaja hoiab infot oma baasi ja näitab OpenLayersiga
punkte kaardil.

 Ma näeksin tulevikuplaanis teenust, et maakaart.ee-sse sisselogitud
kasutajad saaksid tekitada seal omi infokihte, mis võivad seal olla nii
privaatsed kui jagatud. Sel oleks OSM API, siis saaks neid hallata samade
OSM vahendite abil (JOSM, potlatch jms). See oleks vähemalt mitmekuine
arendustöö, ilmselt eeldaks mingit head projekti (enda või mõne huvilise
oma), kes selle arendust finantseeriks.

/Jaak