[Talk-ee] Litsentsi muudatuse hääletus

Jaak Laineste jaak.laineste at gmail.com
Sat Dec 5 22:31:38 GMT 2009

 Hiljuti avati uue OSM litsentsi hääletus. Hääletada saavad vaid OSMF
liikmed mingi seisuga, st siit listist vist mina ainult. Hääletus
kestab 3 nädalat. Neid liikmeid on umbes 250 tk üldse, ning süsteem
käib praegu nii, et liikmed hääletavad ja kui protsess heaks
kiidetakse, siis ülejäänud communityl on võimalik hääletada vaid
"jalgadega", ehk kui pole nõus siis jäetaks nende kontributsioon
välja. Vana seis jääb alles vana litsentsiga, aga read-only.

 OSMF-list on hetkel paksu verd täis, on hulga vastuargumente
(põhiliselt käib teema protsessi tehnilise ja korralduslike aspektide
üle, mitte uue litsentsi enda vastu), mõningal määral peegeldub see
disussioon ka teistesse listidesse.

 Mina ise arvan et meil pole probleeme litsentsi üleminekuga: ka
imporditoonoritelt ei tohiks olla probleemi saada nõusolekut, kui
küsime uute "Contributor terms"-iga nõustumist. Mina mingit sisulist
erinevust CC-by-SA ja ODbL-il ei tea olevat: mõlemad lubavad üldiselt
milleks iganes kasutada, nõudes samas atributsiooni ja viraalsust. Ma
ise viraalsust ei poolda, aga see pole täna ka küsimus.

 Ma olen vist "valijamehe" rollis siin, seega kui on mingeid argumente
poolt või vastu, andke siia teada. Muidu ma kaldun pigem poolt
hääletama.

 Väljavõte kutsest olulise infoga:
As you are probably aware, we and the OpenStreetMap community have
been working on a license upgrade for OpenStreetMap geodata, i.e: the
geodata you and others contribute to the project. You can read our
formal proposal at:

http://www.osmfoundation.org/wiki/File:License_Proposal.pdf

You can read personal statements from community members making the
case for and against the change here:
 * http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Open_Data_License/Why_You_Should_Vote_Yes
 * http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Open_Data_License/Why_You_Should_Vote_No

--