[Talk-ee] Eesti kaart ei tööta

Joosep-Georg Järvemaa joosep-georg.jarvemaa at eesti.ee
Mon Nov 7 09:19:02 GMT 2011

Kuupäeval 6. november 2011 22:54 kirjutas Jaak Laineste <jaak atnutiteq.com>:

> postgres atAMS-live:/storage/suur/data$ du -hs
> du: `./pg_stat_tmp/pgstat.stat' ei saa kasutada: Input/output error
[..]

Selle pealt küll midagi ei ütle.

Kontroller, ma saan aru, on riistvaraline? Siis peaks tolle
admin-liidesest vaatama, mis häda on.

Ja paljalt kontrollerist andmete kaitseks ei piisa - peab olema ka
teatav paralleelsus:

Raid-0 - 1+n kettast moodustatakse 1 suur, ükskõik millise ketta
riknemisel võib eeldada kõikide andmete riknemist
Raid-1 - 2*n ketast on "peeglis" - andmemaht S=0,5*s*n (pool ketaste
kogumahust, väikseimate poolte järgi, kuna andmed topelt) -- kiire
lugemine, aeglane kirjutamine
Raid-2 - (polevat kasutusel) 4 ketast andmetega, 3 ketast "vigade paranduseks"
Raid-3 - (haruldane) 3 ketast andmetega, 1 ketas paarsuskontrolliks --
baidi tasemel, üsna aeglane
Raid-4 - (haruldane) 3 ketast andmetega, 1 ketas paarsuskontrolliks --
bloki tasemel, aeglane
Raid-5 - 2+n ketast, paarsusinfo jagatud ketaste vahel, andmemaht
S=s*(n-1) -- ketastel ühtlane koormus
Raid-6 - 2+n ketast, paarsusinfo dubleeritud, andmemaht S=s*(n-2) --
turvalisem kui arvukate ketastega raid-5

Seega, kui andmed pole taastamatud ja nende taastamine on vaid
tülikas, soovitan kasutada raid-5'te, mis annab minimaalse 3 ketta
puhul andmemahuks 2 ketta mahu. Andmete taastamine muu allika põhjal
on sel juhul vajalik rohkem kui 1 ketta riknemisel.

Kui aga andmed on unikaalsed, võiks kasutada raid-6'te, mis annab aga
ketaste kokkuhoiuefekti alates 5 kettast, ent andmed lähevad
taastamatult kaotsi alles vähemalt 2 ketta samaaegsel riknemisel.

Eks teadjamad parandagu mind,
--
Joosep-Georg