[OSM-fi] Reitin tarkkuus...

Lauri Hahne lauri.hahne at gmail.com
Tue Dec 11 11:54:27 GMT 2007

On 11/12/2007, Tapio Sokura <oh2kku at iki.fi> wrote:
> Nykypäivän navigointiin tarkoitetut gps-vastaanottimet herkästi
> arvailevat kulkusuuntaa historian perusteella useita sekunteja, vaikkei
> varsinaista fiksiä olisikaan. Ne näkyvät sitten jälkilokeissa
> tyypillisesti tuollaisena suoran liikkeen jatkumisena, vaikka oikeasti
> onkin käännytty tai esimerkiksi mutkan säde onkin jäljessä todellista
> suurempi. Muutenkin laitteessa käytetyt pisteiden suodatusmenetelmät
> tuppaavat näkymään esimerkiksi mutkaisen pienehkön tien kohdalla ensin
> yhteen suuntaan ja sitten toiseen suuntaan ajettuja jälkilokeja
> [...]

Ainakin Sirfin vehkeistä tälläiset ominaisuudet saa väännettyä pois
päältä jo aiemmin mainitulla Sirf Demo -ohjelmalla. Toimii ainakin
Blumaxin palikanan, joka oli syksyllä halvin minkä löysin, kanssa.

Pieni ohje ohjelmaan löytyy
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=25575 Tosin
kaikki defaultit eivät ainakaan minulla olleet samat kuin tuossa
mainitut.

--
Lauri Hahne