[OSM-fi] Editorin ohjeet

Jukka Rahkonen jukka.rahkonen at latuviitta.fi
Fri Dec 14 21:51:05 GMT 2007

Terve.

 Mitä mieltä olette kuvaruutukaappauksista?  Kaikki eivät
pidä niistä, mutta tekaisin pikaisesti liitteenä olevan näköisen
ohjeluonnoksen. Piti ottaa esikatselusta kuvaruutukaappaus ja pakata se
jpeg:ksi, jotta  postituslistan 40 kilotavun rajoitus ei ylity, joten ei
siitä paljon selvää saa, mutta toivottavasti idea selviää.

 -Jukka Rahkonen-

että jonkunlainen ohje on parempi kuin ei mitään. S-postiin ei saa
www-muotoiluja, mutta tämä on vasta yksi ehdotus...
tapahtuu, mutta joskus voi olla hyvä olla kirjoitettuna.
mutta se tarvinnee vähän enemmän aktiivisuutta?? Teiden reitit ja nimet
saa tuolla yksinkertaisemmallakin syötettyä.
aktiiviseksi ja siirretään se. Jos tielle tarvii lisää
Raahaa uusi piste oikeaan paikkaan.
(vaihtonäppäin) klikatessa. Tässä molempien teiden ominaisuudet
yhdistyy. Jos kahdella tiellä on ennestään jo nimet, niin yhdistetylle
tielle tulee molempien nimet.
klikataan yksi aktiiviseksi. Painetaan saksien kuvaketta (vasemmalla
alhaalla).
näppäimistön del. Tien päästä lähtiessä saa kätevämmin poistettua monta
pistettä kerralla.
edit. Jos samalla kertaa haluaa nähdä kaikki alueen reitit (näkyy
sinisinä viivoina), niin ne saa G-kirjaimella näkyviin (tai klikkaa
kuvaketta jonka teksti on "Show GPS tracks").
ei pääse tumpelo tekemään, mutta silti kun kaikki muutokset menee
suoraan tietokantaan, niin pitää olla ajatus mukana siinä mitä tekee.
Kartanpiirtoa voi harjoitella alkuun opettelutilassa (klikataan "play"
eikä "start"). Mun mielestä tärkeätä on saada uusia reittejä.
tehdä kerralla hyvää, kuin korjata aikaisempia huolettomasti
piirrettyjä