[OSM-fi] Miten ladata tietyn alueen päivittyneet kartat?

Risto H. Kurppa risto at kurppa.fi
Thu Aug 7 13:24:34 BST 2008

Hei!

Olen muutamalla irkkikanavalla aiheesta jo kysellyt mutta en vielä ole
tyydyttävää vastausta saanut joten täälläkin.

Miten saisin (linuxilla) ladattua vain ne tilet, jotka ovat
päivittyneet viime kerrasta.

Tällä hetkellä latailen tilet tangogps:llä - tangogps:n käytettäväksi
OpenMoko Freerunnerissa. Pääkaupunkiseutu ja pari kuntaa/kaupunkia
Itä-Suomesta. Tuntuisi tyhmältä dumpata kaikki nuo tiedot ja ladata
koko paketti uudestaan (varsinkin tangolla, manuaalisesti selaten
haluttuun alueeseen ja käynnistämällä ko. alueen lataus) kun
käytännössä vain muutama tile sieltä täältä on viikossa päivittynyt.

Ja onko muita vinkkejä lataamiseen - millä muulla ohjelmalla kuin
tangolla karttoja voisi ladata? Olisiko näissä ohjelmissa jotain
edistyneempiä ominaisuuksia?

Kiitos ja hyviä nodeja itse kullekin. Sain tänään ensimmäisen pätkän
(http://openstreetmap.org/user/rhk/traces/163226) lisättyä niin
karttaan kuin lähetettyä tuon gpx:n serverille. Osmarender sen jo
näyttääkin. Viikonloppuna ehkä kotipaikkakunnan kartoitusta, tällä
hetkellä näkyy vain läpimenotie..