[OSM-fi] Minikartoitustapahtuman suunnittelua: Moottoritie Lohja-Muurla

Lauri Kytömaa lkytomaa at cc.hut.fi
Mon Nov 17 08:56:29 GMT 2008

Kun kohta kokonaisuudessaan avattava viimeinen osuus Helsinki - Turku
moottoritiestä puuttuu vielä OSM:n kartalta, ajattelin että tästä saisi
hyvän verukkeen pitää minikartoitustapahtuma. Kunhan koko tie on avattu,
voisi ajaa useamman ihmisen (ja GPS:n) kanssa pätkän ja kaikki sen rampit
sekä sivutiet yhdistää olemassaoleviin teihin.

Useammalla kuvaajan voimin saa kaikki kiinnostuksen kohteet kerralla,
(tunnelit, sillat, bensa-asemien parkit, kallioleikkaukset, pellot, joet,
voimalinjat, ...) ainakin jos valoisaan aikaan ajaa eikä ole lumimyrskyä.
Moni ei varmaan arkisin pääse päiväsaikaan joten katsotaan sopiiko joku
viikonloppupäivä tai saadaanko arkena enemmän (opiskelijoita).

Itse olen Helsingissä ja käytössäni on auto, mutta matkan varreltakin
voisi osallistua. Bensakulut jäisivät luokkaan 20-30 euroa/auto sivuteiden
määrästä riippuen.

Lisää wikissä, myös linkki aikataulukone doodle:en luotuun apuvälineeseen:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Finland/Vt1

Päivää on hyvä kysellä jo nyt että tiedämme valmiiksi sopivat päivät
kunhan Tiehallinto ilmoittaa viimeisen osuuden avaamisesta.

--
Lauri Kytömaa ----------- Leppäsuonkatu 7 A 32
lkytomaa at cc.hut.fi  ----------- 00100 Helsinki