[OSM-fi] Kuntien rajoista

Ilpo Järvinen ilpo.jarvinen at helsinki.fi
Tue May 31 10:59:09 BST 2011

On Tue, 31 May 2011, Ari Moisio wrote:

> Olen rakentelemassa lähinnä näkörajoitteisille sopivaa karttasysteemiä joka
> OSM:n kartta-aineistoon ja Loadstone-ohjelmistoon (www.loadstone-gps.com).
> Tarkoitus olisi tehdä kartat suurinpiirtein kartta per kunta mutta nyt tuli
> tenkkapoo koska läheskään kaikkien kuntien rajoja ei löydy OSM:n tiedoista.
> Tarkkaa polygonia en tarvitse,  bbox riittää hyvin.
>
> Löytyykö täläinen tieto helposti jostain vai onko rajat katsottava jostain
> kartasta.
>
> Joillain kunnilla löytyy toki way tai useampi joka kiertää kunnan rajoja ja
> [...]

Jossain vaiheessa olis IRC:ssä #osm-fi:llä puhetta että summittain saisi
jostain MML suurmittakaavaisesta kartasta piirrettyä (löytynee niistä
"avoimista" aineistoista)... mutta jonkun sanamuodon takia kukaan ei ollut
lopulta tarpeeksi varma piirtääkseen niitä (ja jos/kun piirretään täytyisi
sinne osmin copyright weppisivulle joka tapauksessa saada
aineistolähteisiin MML (c) vuosiluku tms., mutta se ei varmaan tuota
hirmuisen suurta ongelmaa).

--
 i.