[OSM-talk-fr] Membre du DWG

Pierre Béland infosbelas-gps at yahoo.fr
Mar 13 Nov 16:42:54 UTC 2012

Félicitations Sylvain.

Richard Weait a démarré récemment une discussion sur talk-us où il consulte la communauté US sur le rôle à confier au DWG.
voir http://web.archiveorange.com/archive/v/QFY7IXUMhMh64RMzkj2y

Richard affirme qu'il y a quelques cas de mauvais contributeurs sans décrire davantage. Puis demande en quelque sorte un mandat de la part de la communauté US.

DWG has the administrative tools to block an account.  What we don't
have is a clear rule stating that we can block an account for "being
difficult". Questions for the US mapping community: 1) Do you want DWG to act on your behalf on this matter and or similar matters?
2) How would you frame your guidance to DWG so that DWG act
appropriately now and in the future?
3) How would you frame your guidance to DWG so that there are no
false-positives and few false-negatives?
It is my opinion that this very limited number of difficult mappers
are a large net-negative to the US mapping community and that the
difficult behaviours must be stopped for the benefit of OSM.

Best regards,
Richard Weait on behalf of
OSMF Data Working Group

Intéressante discussion à suivre avec approche assez centralisée d'un côté et communauté locale de l'autre.

Pierre