[OSM-talk-fr] Base RTK Centipede

Yves P. yves.pratter at gmail.com
Jeu 31 Déc 05:24:54 UTC 2020

> Quelques pistes sur les softs à déployer (ntrip, caster) ? C'est je pense par là qu'il faut commencer, ensuite voir comment optimiser le stockage.
Ntrip is a generic, stateless protocol based on the Hypertext Transfer Protocol HTTP/1.1. The HTTP objects are extended to GNSS data streams.

…

It is based on the popular HTTP streaming standard; it is comparatively easy to implement when limited client and server platform resources are available.

Its application is not limited to one particular plain or coded stream content; it has the ability to distribute any kind of GNSS data.

It has the potential to support mass usage; it can disseminate hundreds of streams simultaneously for up to a thousand users when applying modified Internet Radio broadcasting software.

…

3.5 NTRIPCLIENT

An NtripClient will be accepted by and receive data from an NtripCaster, if the NtripClient sends the correct request message (TCP connection to the specified NtripCaster IP and listening Port). With respect to the message format and status code, the NtripClient-NtripCaster communication is fully compatible to HTTP 1.1, but Ntrip uses only non-persistent connections.

Source : https://gssc.esa.int/wp-content/uploads/2018/07/NtripDocumentation.pdf

Je ne détail pas plus mais il existe des codes sources de client NTRIP

> Il n'est peut être pas non plus nécessaire de garder éternellement ces données (archives sur 1 an ? plus ?).

Dans les spécifications du RGP, Les données horaires sont en ligne pendant dix jours et sauvegardées pendant un mois supplémentaire. Les données journalières sont archivées pendant une durée de trois ans. Dans les faits, toutes les données journalières enregistrées depuis la création du RGP, ainsi que les données horaires sont disponibles en ligne.

Source : http://rgp.ign.fr/RESEAU/presentation.php

__
Yves