[Talk-hr] najbolji gps?

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Sri Stu 11 02:16:19 GMT 2009

On Tue, Nov 10, 2009 at 08:53:41AM +0100, Dražen Odobašić wrote:
> 'tablice s polozajima satelita'??? ako mislis na almanah, on se osvjezava svako malo te iako ima raznih tehnika 'hvatanja' satelita, bilo kakva tablica ce vrlo
> +zastariti...

Da, vjerojatno misli na almanac (i mozda ephemeris pojedinacnih satelita).
"Svako malo" je dosta relativan pojam, ako ga vuces sa jednog satelita
trebalo bi ti 12.5 minuta da pokupis cijeli almanac ako ga nemas.

Danas hvala bogu valjda vecina GPSova to radi znacajno bolje (i vuce sa vise
satelita istovremeno) tako da je to znacajno manji problem, no svejedno
AFAICT utjece na TTFF (koji je IMHO precjenjen, k'o da ce nekog ubiti
dodatnih 10ak extra sekundi cekanja prije nego krene satima skupljati trase :)

Ephemeris za neki satelit je dobar samo do 4 sata, ali sam alamanac je dobar
i do 180 dana.

> Najbolji uređaj, bez obzira na TrimbleR8 koji nije moguće koristiti 'u ruci' i kao takav je potpuno bezvrijedan, je GeoXH (http://www.trimble.com/geoxh.shtml).
> +GeoXH je jedini dvofrekventni 'handheld' uređaj na tržištu, te se može očekivati preciznost od 2-3m, e sad kada bi se uzela pretplata na CroPOS onda bi se u

E kad smo vec kod korekcija...
Imam ovog http://www.freedominput.com/freedom-accessories/keychain-gps-2000

i s vremena na vrijeme mi uhvati DGPS fix. Zna netko kako ?
Netko kod nas broadcasta WAAS/EGNOS/MSAS ? Tko, gdje ?
Ili uhvatima madjare ili nekog drugog susjeda ? (zagreb uglavnom)

> +realnom vremenu s ugrađenom antenom (može se i dokupiti vanjska antena) mogla očekivati točnost od 20tak centimetara i to 3D. Cijena, prava sitnica 5000$...

Kad smo vec kod vanjske antene (ako je uredjaj podrzava), cheap GPS antena
se moze dobiti recimo sa:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25100~r.87684808

i okolice (oko 6-7$, besplatan shipping u Hrvatsku, samo sto traje par
tjedana proces od narudzbe do isporuke). Paziti na tip konektora (i voltazu
ako je aktivna antena).