[Talk-hr] Diskutabilna mapiranja

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Pon Ruj 14 23:01:06 BST 2009

On Mon, Sep 14, 2009 at 11:02:50PM +0200, nixa wrote:
> Naravno da smijes. Pa to isto mi svi radimo.

Ukratko, da. Detaljnije ide nize :)

Sto se tice HZ-a [1], smijes. Naime, ako detaljnije pogledas cl.147. ZAPSP-a
koji sam poslao, prica o situaciji kada fizicka/pravna osoba u *svrhu*
kreiranja doticne baze podataka poduzme inicijativu (i prihvati rizik
ulaganja) u kreiranje te baze podataka.

HZ nije sagradio zeljeznicu zato da bi mapirao put kojim idu tracnice, niti
se oni bave izgradnjom takvih baze podatka (nego se bave prijevozom roba i
putnika).

Pa si tako u tom slucaju samo ti autor (a i proizvodjac baze podataka), i
GPS track bude samo tvoj.

Kao kontrast uzmi spomenutu GIS formu kojoj je primarna djelatnost i izvor
prihoda izradjivanje upravo takvih baza podataka, i koja *u tu svrhu*
nabavlja automobile, GPS uredjeja, placa ljudima dnevnice itd. -- kod njih
je pak nedozvoljeno da zaposlenik raspolaze doticnim trackovima bez
odobrenja firme.

Isto kao i za HZ - smijes (iz istih razloga).

[1] Cisto usputno kad smo vec na temi (iako nije predmet tvog pitanja),
    ukoliko ti poslodavac (bilo koji) kaze "odi tamo i tamo vlakom, i snimi
    nam GPS track putem" (vidi cl.75.-76. i 108. ZAPSP) a postoje stavke u
    tvom ugovoru o radu (ili drugom pravnom aktu firme ili samom ZoRu) koje
    definiraju da autorsko djelo stvoreno u radnom odnosu pripada firmi a ne
    tebi, tada NEMOJ koristiti takav track za OSM (ili bilo sto drugo za sto
    ti poslodavac ne da pismenu dozvolu).