[Talk-hr] undelete?

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Pon Ruj 28 13:31:10 BST 2009

On Sun, Sep 27, 2009 at 07:31:11PM +0000, Valent Turkovic wrote:

> Probao sam, ne uspjevam.
>
> ./undo.pl node 454975881 mferko 2642489
> GET http://api06.dev.openstreetmap.org/api/0.6/node/454975881/history...
> 404 Not Found (1b)
> node 454975881 cannot be retrieved: 404 Not Found
>
> gdje grijesim?

Vjerojatno u onom dijelu iz READMEa:

"These scripts do not have safety nets. Be sure that you feel confident to
fix anything you might break. If you do not know your PUTs from your GETs,
if you do not know the details of API 0.6, or know what changesets are
and how they work, then DO NOT USE THIS SOFTWARE"

Znas li detalje 0.6 APIa ? Odgovor na ovo pitanje je bojim se NE i vidi se
iz ovoga sto si poslao. Evo ti samo (ne predirektni) hint zasto:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/API_v0.6/Crowd_sourced_Testing
Ako ti treba jos veci hint = ne samo raditi copy/paste bez razumijevanja
u svoj ~/.osmtoolsrc ! To je sto se tice prvog problema.

Drugo, niti dio sa "know what changesets are and how they work" nije bas
sjeo, sto je isto jasno vidljivo iz ovoga sto si poslao.

Pa pogledaj barem koje sve scripte taj direktorij sadrzi i njihov help ako
vec nista drugo ! To je bar samo par minuta posla.

Srecom http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Revert_scripts wiki ti nije dao
dovoljno municije da se sam upucas u nogu; to mu je i zamisao da je napisan
tako kako je napisan (cisto spominjem da ga ne bi isao popravljati ako nakog
ovog maila prokuzis kako sloziti scripte da rade - poanta je ako ne mozes
sam to skuziti, da je bolje ne imati pristup do tih scripti - ne radi nekog
elitizma, nego radi sigurnosti javnosti [pada mi na pamet onaj Linusov quote
sa "giving rabbits a bazooka" usporedbom]).

Da ne ispadne da sam samo cangrizav :), napravio sam ti ja undo (i to
koristeci preferirani undelete.pl umjesto undo.pl, sto iako ne tehnicki, sa
strane [kod tih scripti iznimno bitnog!] opreza je i treci propust...)

(BTW mozda postoji i cetvrti propust, no kako nisi poslao svoj .osmtoolsrc to
mogu samo nagadjati :-)

Da ponovim README: te scripte nemaju zastite. Unistiti ce bez pitanja sto
god im kazes, bez obzira sto si mozda samo fulao jedan broj ili krivo
shvatio jedan od parametara. "sudo rm -rf / nesto" je mala beba prema njima.
Ako nisi siguran sto, kako, i tocno na koji nacin rade to sto rade, nemoj ih
niti pokusavati koristiti. Radije ponovo rucno ukucaj tih par nodeova
copy/pasteajuci iz historya, ili ukoliko se radi o ogromnoj kolicini pingaj
na listi da netko tko je sigurniji popravi problem.

E da, i prije bilo kakvih pokretanja scripti procitaj obavezno i:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Automated_Edits
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Automated_Edits/Code_of_Conduct

Sorry ako sam zazvucao ostro, ali hvata me jeza od olako koristenih
automatizirajucih toolova. Vidim jasno buducnost - jednog dana ce tako
propasti civilizacija da ce netko iz radoznalosti pokrenuti neku automatiku
koju vise nece znati zaustaviti :)