[Talk-hr] pravne zavrzlame

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Sub Kol 21 16:11:23 BST 2010

On Sat, Aug 21, 2010 at 04:04:26PM +0200, Marko Dimjasevic wrote:
> Ono što me jako zanima - zna li tko (čitaj: Matija :) ) je li ODbL
> kompatibilna s CC-BY-SA 3.0

Nije kompatibilna (ako imas podatke pod CC-BY-SA 3.0, neces ih moci unjeti u
OSM, kao sto niti podatke iz ODbL-licenciranog OSMa neces moci ubaciti u
svoju CC-BY-SA 3.0 licenciranu bazu)

> odnosno hoće li se moći podaci pod ODbL-om koristiti u Wikipediji?
> Sadržaj na Wikipediji je pod CC-BY-SA 3.0.

Podaci ne, ali renderirane karte (sto si vjerojatno htio pitati) da. Naime
ODbL odredjuje da "produced works" (gdje spadaju i renderirani
PNG/GIF/whatever) mogu biti pod nekom drugom licencom (kako
sharealike/copyleft CC-BY-SA 3.0, tako i pod recimo nekom potpuno
zatvorenom licencom kakvu bi Microsoft mozda odabrao).

ODbL je dakle copyleft/sharealike samo za database, *ne* i za izrenderirane
stvari.

U prijevodu, za produced works tj. izrenderirane stvari (za razliku od same
baze koja moze biti iskljucivo ODbL) ODbL se ponasa slicno kao standarna
(3-clause) BSD licenca. (sto je, ovisi koga pitas, ili korak napred ili
korak nazad prema otvorenosti :)

> Ovo pitam jer znam da postoje planovi da se Wikimedija integrira s
> OpenStreetMapom (barem je takvo stanje bilo prije ovog razmatranja
> prelaska na ODbL). Tipa, članak na Wikipediji koji ima i nekakvu
> georeferencu mogao bi ubaciti podatke s OSM-a da prikaže na karti gdje
> se to nalazi.

Takodjer ODbL licenca ne utjece na linkanje (IMG SRC='xxxx') ili layeranje
(openlayers.org-alike) -- iako na njih naravno utjece Tile Usage Policy
ukoliko koriste www.openstreetmap.org:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tile_usage_policy

(sto za wikipediju ne bi trebao biti preoblem jer ce imati svoje renderere
navodno, ili barem tiles proxy cache; nisam detaljno pratio u zadnje vrijeme)