[Talk-hr] pedala.hr & openstreetmap.org

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Sub Ožu 13 19:35:00 GMT 2010

On Sat, Mar 13, 2010 at 05:59:19PM +0100, hbogner wrote:
> Zaboravio sam ovo ranije javiti, ali R. Rigo sa pedala.hr je dao
> dpustenje bza ucrtavanje iz njihovih gpx-ova ali sa uvjetom da se navede
> od kud se koriste.

A je ga Rigo zakomplicirao s tim.  :) Naravno da nemam nista protiv toga da
se covjeka pohvali za trud (evo: hval, hval :-), ali ako vec zeli stavljati
uvjete (koristeci svoja autorska prava), onda je potrebno da ih dovoljno
precizno definira.

npr. zeli li da se to samo navede inicijalno (npr. dovoljno u ovom mailu,
ili mozda u inicijalnom importu GPX kao description, i/ili kao source tag na
nacratnim cetama preko tog GPXa) pa mu je *sasvim OK* ako netko slijedeci dan
tu atribuciju izvora pobrise ?

Ili mozda zahtjeva da izvor ostane uvijek naveden ?

Jer ako je ovo zadnje, onda je taj izvor podataka nazalost neupotrebljiv za
openstreetmap, i jedino je sigurno cekati da on to sam sve unese (i limitira
opseg svojih autorskih prava samim prihvacanjem OSM contribution agreementa).

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Guidelines#Make_sure_data_license_is_OK
npr.

"[...]There is potential problem with the attribution requirement. We can offer
some attribution: We can credit them on our website (not on the homepage,
but in the Import/Catalogue here on the wiki) We can link information about
them in relation to the user account performing import edits, meaning the
editing history will allow people to trace the source of the data donation.
We can also set their name in the 'source' tags of our underlying data. This
is perhaps more prominent, but may be removed by editors doing further
mapping work. The credit to the "author" stops there. What we certainly
cannot do is require end-users of our data/renderings to give credit to the
particular data donor. With this in mind, our attribution may not be
sufficient legally speaking and might actually be considered unsatisfactory
by the original "authors" of the data [...]"

E da, i jesu li svi ti GPX trackovi samo Robertovi, ili ima mozda jos poneki
drugi autor koji treba dati svoj pristanak ?

Pravno najsigurnije je dakle pricekati da to sve Rigo sam unese, pa mu
svatko platiti rundu cuge na slijedecem meetingu za trud i volju :)

A i puno krace traje nego da on sad to licencira po nekoj gotovoj licenci [1]
(ili jos gore, pokusava sloziti "jednostvnu" svoju), pa da onda po legal
listama i sa pravnicima provjeravamo da li je ta licenca komptibilna sa
sadasnjom CC-BY-SA (i buducom OdBL) licencom (kao i contributor agreementom),
itd. Brze bi nam valjda bilo odvoziti to sve ispocetka :)

K'o da nema OSM dovoljno licencnih problema i bez toga.

P.S. eto koliko beskonacno nepotrebnih problema ima s tom blesavom idejom
     "intelektualnog vlasnistva" - cak i kada svi zele (skoro) isto. A jos
     je to mizerno malo s OSMom koliko je sa softverom... Nekad me bas
     uzruja.

[1] I kojoj? npr. sa linka gore, cak niti CC-BY-SA 2.0 pod kojim je licenciran
    sam OSM nije dovoljno dobar za import - "[...] Even though our license
    (at the current time) is 'Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0'
    this does NOT necessarily allow us to import other CC-BY-SA-2 data [...]".

    Jedino je neki public-domain ekvivalent kao CC0 dovoljno siguran (ili da
    autor sam unosi sve)