[Talk-hr] Grassroots maping zračna fotografija

Zoran Jankovic zoran.jankovic at zisis.hr
Čet Ruj 23 18:45:38 BST 2010

Pardon, evo i na listu.
---------- Forwarded message ----------
From: Zoran Jankovic <zoran.jankovic at zisis.hr>
Date: 2010/9/23
Subject: Re: [Talk-hr] Grassroots maping zračna fotografija
To: Valent Turkovic <valent.turkovic at gmail.com>

Ukratko, odgovor na ono pitanje: "kršim li Zakon?": da.

Kaže ona Uredba ovako:

"Snimati iz zraka područja i vodene površine u Republici Hrvatskoj za
potrebe izmjere zemljišta, istraživanja, prostornog uređenja, te za druge
gospodarstvene i znanstvene potrebe mogu, osim tijela državne uprave, pravne
i fizičke osobe registrirane za izmjeru zemljišta i za snimanje iz zraka."

Te onda:

"Pravne i fizičke osobe registrirane za informativnu, izdavačku, promidžbenu
i znanstveno istraživačku djelatnost te zra čnu plovidbu, mogu snimati iz
zraka samo za svoje potrebe."

Pa još i članak 126. Zakona o obrani:

"Članak 126.

Pravne i fizičke osobe koje Vlada ovlasti za snimanje iz zraka područja i
vodenih površina u Republici Hrvatskoj za potrebe premjera zemljišta,
istraživanja i prostornog uređenja te za druge gospodarstvene i znanstvene
potrebe mogu razvijati, umnožavati i objavljivati zračne snimke samo nakon
pribavljenog odobrenja tijela državne uprave ovlaštenog za geodetske
poslove.

Prije nego što se odobrenje za snimanje otvorenog prostora izda inozemnim
pravnim i fizičkim osobama te pravnim osobama koje se bave snimanjem filmova
i televizijskih koprodukcija s inozemnim fizičkim i pravnim osobama, ili za
njihove potrebe, mora se pribaviti suglasnost Ministarstva obrane.

Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovoga članka dužne su zračne snimke
prije uporabe, a najkasnije u roku od 8 dana od dana snimanja, dostaviti na
pregled tijelu državne uprave nadležnome za geodetske poslove."

E sad, po tome ispada da moraš imati odobrenje i samo ako snimaš za vlastite
potrebe. Zapravo, kako su mi jednom prilikom razjasnili u DGU, čak i ako
imaš sve dozvole, dok ti njihova komisija ne izda odobrenje (a sastoji se i
od stručnjaka iz Ministarstva obrane) sve materijale možeš koristiti samo za
vlastite potrebe, nikako kao "službene" podatke.

Ti u principu ne bi uopće smio snimati iz zraka, jer tako kršiš i Zakon o
obrani. Međutim, dokle god je to u razumnim okvirima, ne snimaš vojne
objekte i sl. te ne koristiš te podatke za neku komercijalnu dobit (dakle,
nitko se ne nađe ugroženim da bi imao osnova spičiti prijavu) neće ti biti
ništa. Ali, ako ti netko hoće sjesti na vrat, može i radi jedne jedine
fotografije snimljene iz zraka.

Slična je fora s kopiranjem novčanica: strogo je zabranjeno, a opet ako ti
je to gušt, ti si doma skeniraj i isprintaj milijun kuna i valjaj se u
njima, samo nemoj iznositi van stana i koristiti za plaćanje :-).

(Ne navodim ikoga, niti preporučujem kopiranje novčanica, što je kažnjivo
djelo).

---
Zoran Jankovic
ZIS-Izrada softvera i savjetovanje / ZIS - Software Development and
Consulting

http://www.zisis.hr

M: 00 385 98 682 902
T:  00 385 44 683 374