[Talk-hr] Mapfactor Navigator

Matija Nalis mnalis-openstreetmaplist at voyager.hr
Pet Lip 29 12:04:21 BST 2012

On Wed, Jun 13, 2012 at 11:09:20AM +0200, valent.turkovic at gmail.com wrote:
> "Najbojli" je definitivno subjektivan pojam, ali evo zašto je meni
> Mapfactor Navigator bolji od Osmand-a nakon što sam ga koristio od
> Osijeka do Ohrida u Makediniji - korisničko sučelje je prvi faktor.
>
> Osmand je nepregledan, teško se snaći u izbornicima i nepotrebni
> koraci se teško izgjegavaju. UI na MF Navigatoru je ispeglano do
> savršenstva iako je Beta aplikacija. Mnoge komercijalne aplikacije bi
> imale što naučiti od MF Navogator UI designera.

Pa daj primjer sto ti je specificno lose rijeseno u OSMAndu?
Ne znam o kakvim kompliciranim izbornicima govoris (i zasto bi uopce
lutao po izbornicima)?

Meni treba Main/Search (ili Main/Favorites) i (ponekad) Menu/Define
View i to je to sto sam trebao po menuima IKAD nakon pocetne instalacije
aplikacije - i to u dva brza i jasno vidljiva klika sam tamo.
Sto drugo ti koristis u Osmandu redovito da ti je komplicirano u
menijima?

Sve ostalo je long press na lokaciju na ekranu i odabir direktno iz
jednog menija.

Dakle na dva klika je prakticki vecina toga sto ti treba - jedan za
lokaciju i jedan za akciju.  Ne vidim kako bi moglo biti jednostavnije?

> Jedan killer feature koji fali Osmandu (i svim drugim OSM aplikacijama
> koje sam testirao) je routring putem pomoćne lokacije, za sada je MF
> Navigator jedina aplikacija koja ima ovaj feature.

Nemam pojma. Ja kada putujem vani na duze i zelim obici x mjesta,
kreiram si doma GPX za to (sa waypointima), pa onda imam route by
GPX.  Ako putem saznam nesto interesantno, onda lupim "route to" do
tamo, pa nakon toga se vratim na route by GPX.

Ono sto bi mi bilo *beskonacno* korisnije (a cega jos nema u OSMAndu
AFAICT), je "block this road for xxx meters" (kada naletis na lose
ucrtanu cestu/smjer ili radove na cesti ili prometnu nesrecu ili sl)
pa da rekalkulira routu po tome.

> Jednostavno dodavanje Favorite lokacija, te jednostavno biranje da li
> je neka od postojećih waypoint, destination ili nešto treće.

A u OSMAndu je to komplicirano?

Long klik na ekran gdje ga zelis dodati, pa odabir iz menija da li
zelis dodati kao finalnu desticiju, routati do/od tamo, dodati u
favorite, kreirati GPX waypoint, uploadati POI ili otvoriti OSM bug.

Kako je to rijeseno u toj tvojoj non-free aplikaciji a da je znacajno
bolje?

> Vozio sam se kroz Hrvatsku, Srbiju (Niš, Šid, Beograd) i Makedoniju
> (Ohrid, Skopje, Struga), te su ulice bile dobro označene i nisam
> primjetio da su falile POI (benzinske i kafići), nisam ih tražio po
> imenu pošto sam u stranome gradu pa nisam niti znao imena, no pretraga
> po imenu POI-a je svakako feature koji treba dodati.
>
> Samo da bude jasno, Osmand podržavam jer je pod GPL licencom, i kupio
> sam Osmand+ da ih podržim no ipak aplikaciju nisam na putu koristio
> zbog jednostavnog razloga što sam našao bolju.

A svakome prema izboru...

Ali JA ako se vec furam na neki OSM, na neku otvorenost i suradnju i
njihove prednosti, onda mi ne pada na pamet koristiti zatvorene
aplikacije koje aktivno rade protiv toga -- pogotovo ako imam sasvim
pristojnu alternativu.

Ja recimo prvo gledam koja je licenca aplikacije prije nego uopce
krenem razmatrati da li bi mi mogla biti interesantna.  Radije platim
nekom developeru 10x vise para da se nesto sto mi fali implementira u
OSMAndu (ili implementiram sam - ali je*ala ih java ;) i bude
dostupno svima, nego da kupim (ili skinem bez placanja, whatever)
zatvorenu aplikaciju.

Ili da parafraziram: besplatna neslobodna aplikacija je besplatna
samo ako si spreman prodati svoju dusu vragu za 0kn :-)

A da mi je bitna samo "just works" funkcionalnost a ne tamo neka
suradnja, pomaganje drustvu, otvorenost podataka i aplikacija i
slicne stvari, trosio bih neko non-free rjesenje.

Vidis u drugim threadovima da ne bih padao s mostova i utapao se da
koristim profesionalni TomTom ;) Koji IIRC ima block this road i (jos
uvijek AFAICT) kvalitetnije rjesene obvezne smjerove ulica.

--
Opinions above are GNU-copylefted.