[Talk-hr] Dopisi firmama za slobodno koristenje njihovih podataka

Vladimir Halgota vhalgota at gmail.com
Ned Ožu 23 19:24:22 UTC 2014

Upravo tako, u tijeku je javno savjetovanje u kojem se popunjavanjem
obrasca daju sugestije što se želi poboljšati. Primatelj poruke je
birokratsko tijelo (Ured za
udruge<http://www.uzuvrh.hr/vijest.aspx?pageID=221&newsID=2787>)
koje ne može znati koje sve baze podataka postoje u raznim državnim
institucijama. Tu u igru ulaze stručnjaci koji u svojim poljima znaju za
datasetove koje državne ustanove ne objavljuju, a nastali su financiranjem
iz proračuna i nema opravdanog razloga da budu tajni. (Vidi zakon o pravu
na pristup informacijama<http://www.zakon.hr/z/126/Zakon-o-pravu-na-pristup-informacijama>
.)

Cilj je da ono što si poslao kako je opisano na stranicama Ministarstva
uprave jednako tako važi i za podake koje vode DGU, Hrvatske vode, Hrvatske
ceste, Hrvatske šume i tako dalje. Svi oni imaju razne baze čija javna
dostupnost bi omogućila razne nadogradnje iz civilnog i privatnog sektora.

Proaktivna objava i otvaranje podataka jedno je od najvažnijih novih
područja aktivnosti Inicijative Partnerstva za otvorenu vlast u RH. U tom
smislu jedna od glavnih aktivnosti u ovom području, a koja proizlazi iz
aktivnosti koje su već poduzete tijekom provedbe prvog Akcijskog plana, bit
će objava Središnjeg državnog portala. *Također predviđa se kontinuirano
definiranje lista prioriteta za objavu podataka te njihovo objavljivanje na
središnjem državnom portalu. *

Ovo zadnje boldano, popis prioriteta za objavu datasetova je ono gdje
želimo vidjeti podatke nabrojanih državnih firmi. Stvar je u tome da će s
njihove strane biti otpora tako da svaki zahtjev treba biti kvalitetno
argumentiran, što vi možete puno bolje nego ja. A s obzirom da OSM-eri u
Hrvatskoj dolaze iz raznih branši, veća je vjerojatnost da točno znate koje
baze postoje u pojedinoj firmi pa možete time kvalitetnije obrazložiti
zašto upravo one moraju biti javne. Tako će i Uredu biti lakše naganjati te
firme da objavljuju te baze.

Popunjeni obrazac<http://www.uzuvrh.hr/userfiles/file/obrazac%20za%20savjetovanje-POV-AP%202_0%2019-3-2014.doc>s
prilogom zaključno do 18. travnja 2014. dostaviti na adresu
elektronske
pošte: info at uzuvrh.hr.

>>> http://www.uzuvrh.hr/userfiles/file/Izvjesce%20o%