[Talk-lt] Studentams apie OSM

Mykolas Okulič-Kazarinas mykolasok at gmail.com
Wed Nov 25 18:32:15 UTC 2009

2009/11/25 Tomas Straupis <tomasstraupis at gmail.com>:

>  Pamenu aš sakiau, kad galėčiau pagelbėti šitoje vietoje.

>  Aišku galima, reikia tik iš anksto planuoti laiką (nes kažkiek laiko
> reikia ir pasiruošti, visiškai ekspromtu nesinori daryti "filmuotos"
> medžiagos).

>  Ar yra kokie nors laiko rėžiai, į kuriuos reikia pataikyti? Kada ta
> paskaita/susitikimas turėtų įvykti?

Aš norėčiau informatikos studentams pateikti neprivalomą
užduotį apie OSM. Būtų gerai tai padaryti gruodžio pradžioje.

>  Ką jei toks variantas:
>  1. Sutariamos temos, apie ką būtų pasakojama (scope).

Ši paskaita įdomi ir man pačiam, ir kai kuriems dėstytojams, ir kai kam iš AKL.
Mes visi norime techniškai suprasti kaip veikia OSM.
Norėčiau, kad būtų atsakyta į tokius klausimus:
1) Kas tai yra OSM? (Labai trumpai, kad suprastų tie, kas nėra girdėję)
2) Kaip galima paprastai pasinaudoti OSM žemėlapiu? (kompiuteris su naršykle)
3) Kaip galima efektyviau pasinaudoti OSM žemėlapiu? (instaliuojant,
kopijuojant)
4) Kaip paruošti kompiuterį OSM koregavimui ir pildymui? (kokią PĮ siųstis)
5) Kokį GPS navigatorių ir kaip naudoti pėdsako įrašymui?
6) Kaip minimaliai paredaguoti žemėlapį? (dažniausiai pasitaikantys redagavimai)
7) Kaip įkelti naują gatvę ar POI?

Iš tokių temų būtų galima sudaryti visą semestrą paskaitų.
Tačiau matyt teks viską greitai išdėstyti, o kas nespės klausytis -
galės persukti įrašą ir klausyti daug kartų.

>  3. Paruošiama praktinė užduotis. Šitam reikėtų dar idėjų, nes šalia
> MRU nebūtinai atsiras, ką žymėti... Tiesiog kaitalioti esamų objektų
> tagus nelabai įdomu, taškus dėlioti irgi... Reikėtų su pėdsakais
> (trace). Gal kas turite minčių?

Kol kas apylinkėse matau nemažai nepažymėtų arba neteisingai pažymėtų objektų.
Tikiuosi, iki paskaitos jų visų kas nors neištaisys.
Prieš pat paskaitą su besidominčiais nueitume įrašyti pėdsaką.
Per paskaitą parodyti kaip pėdsakas perkeliamas iš GPS į kompiuterį ir
kas vyksta toliau.
Galėtume kas turi vaikščioti su savo GPS ir įkelti visus pėdsakus,
palyginti juos.

>  4. Viską peržiūrime, suderiname (sakykim eiliniame
> OSM susitikime ne prie arbatos) ir tada: PIRMYN.

Gerai. Ten aptarsime ir kitas temas.

--
Mykolas Okulič-Kazarinas

+370 6985 1144