[Talk-lt] Atsakymas iš LR Kultūros ministerijos Autorių teisių skyriaus

Andrius Mackonis baubusiukas at gmail.com
Mon Aug 16 19:50:01 UTC 2010

> Ar tai rei?kia, kad galime ramia galva pagal savivaldybi? skelbiamus
> bendruosius planus pai?yti OSM ?em?lap?? Yra kokie nors papildomi
> kriterijai, ar tiesiog einam ? ?savivaldyb??.lt, spaud?iam ant
> ?bendrasis planas? ir dirbam?

Ramia galva visi gali naudoti savivaldybių bendruosius, detaliuosius
planus, kadangi jie, po savivaldybių tarybų patvirtinimų, tampa
oficialiais dokoumentais (teisės aktai, oficialūs administracinio,
teisinio ar norminio pobūdžio dokumentai (sprendimai, nuosprendžiai,
nuostatai, normos, teritorijų planavimo ir kiti oficialūs dokumentai),
taip pat jų oficialūs vertimai nėra laikomi autorių teisių objektais.)

Visi turi teisę ir gali gauti savivaldybėse tuos planus.
Čia vat ir gražumas: Teisės gauti informaciją iš valstybės ir
savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo 6 straipsnio 2 dalis
numato, kad „Visa informacija apie įstaigos veiklą vykdant teisės aktais
pavestas funkcijas turi būti visiems prieinama ir teikiama
neatlygintinai“.

> T.y. kad nereikia pai?yti i? bendr?j? plan? aklai. Reikia bent jau
> daugma? ?INOTI, kokia situacija yra ?em?je. Bendruosiuose planuose YRA
> KLAID? (kaip tai ir beatrodyt? keista ir ne?tik?tina).
> Man savo kanalais pavyko gauti ?ini?, kad gero gabalo bendr?j? plan?
> neskubama publikuoti, nes ?iuo metu ruo?iami esminiai j? atnaujinimai.

O planai yra nuo žodžio "planuoti" - reiškia, juose yra į suprojektuota
pageidautina būsima rajono ar miesto situacija, todėl tikrai visko  iš
plano į OSM nekopijuokite. Dar nubraižys kas nors metro Vilniuje :)
Tačiau planai nėra beverčiai, ypač tie, kurie padaryti nacionalinės
žemės tarnybos aeronuotraukų pagrindu ir pastarosios nėra paslėptos.

Andrius