[Talk-lt] Darom susitikima?

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Wed Mar 9 14:37:50 UTC 2011

2011 m. kovas 9 d. 15:53,  rašė:
> 1. Sunkiausia ne parašyti instrukciją, o priversti ją paskaityti :)

  Todėl ir norima sukurti šabloninį LABAI trumpą dokumentuką, kurį
perskaityti užtruktų minutę-dvi. Toliau jau, norintys, būtų nukreipti
į detalesnę informaciją. Kita svarbi šito punkto dalis - sukurti
vienokį ar kitokį procesą (gal automatinį, gal rankinį), kurio dėka
nauji žymėtojai GAUTŲ tą pradinę informaciją.

  Tiesiog iš praktikos naujokai tikrai nepuola spjaudytis, kai jiems
pasakai, kad reikia paskaityti va tą ir aną, kur bus paaiškinta, kaip
reikia žymėti. Reikia jiems maksimaliai PADĖTI gauti tą (teisingą)
informaciją.

> 2. 1-2-3 ir padaryta, nieko sudėtingo, tik reikia suvaldyti riziką, kad
> nebūtų platinamas piratinis turinys(mp3, video ir t.t.).

  Aš įsivaizduoju, kad „numestus“ dalykus matytų tik žmonės su
atitinkamomis privilegijomis (mes:), nes tai svarbu ir dėl savo pašto
adreso nurodymo, niekas nenorės, kad tas jų nurodytas adresas matytųsi
viešai.
  Taigi su tokiu modeliu nelabai ir išeitų piktybiškai naudoti kaip
failų apsikeitimo svetainę.

  Žodžiu prisijungi - matai formą su:
  1. Failo pavadinimu (uploadui)
  2. Aprašymu (free text)
  3. Pašto adresu klausimams (t.y. kuriuo mes galėsime klausti „kas
čia per kelias“, „koks šitos kavinės pavadinimas“ ir pan.)
  Kur nors šalia (ar kitas url) - prisijungimas (login/psw) ir tada
matai sąrašą visų šitų atsiųstų dalykėlių.

  Toliau jau galima dėti bells&whistles:
  a) varnelę „noriu sužinoti, kai/kur šitie duomenys bus/buvo panaudoti“
  b) automatinis pranešimas mums apie gavimą
  c) duomenų šaltinis
  d) ar nori, kad siuntėjo vardas būtų įrašytas į changeset, ar nori
likti anonimas
  ir pan.

> 3. Taip pat nieko sudėtingo - reikia alternatyvaus OSM analogiško API,
> prie kurio galės jungtis tais pačiais JOSM, Potlach ar Merkaartor

  Chrm. Ar teisingai suprantu: t.y. API, kurio adresą nurodytumėm
vietoje dabartinio api.openstreetmap.org/api.
  Tas API grąžintų agreguotus rezultatus iš pagrindinės ir „mūsų“ db.
O įrašydamas objektus taškus ir vektorius sustumtų į pagrindinę bazę,
o ryšius... kažkaip... atskirtų, kur kurį stumti... tikriausiai mes
prie savo ryšių kažkokią žymą uždėtumėm (alia manomano=irtikmano), kad
tas API turėtų kriterijų atskyrimui.
  Kažkas tokio?
  Vis tiek būtų truputį bėdos su konfliktų sprendimu (kai duomenys
pagrindinėje bazėje keičiami per standartinį api)

  Softas tam jau yra, ar reikia beveik nuo nulio viską rašyti (artai
daryti kokį standartinio osm api branchą ir jį pastoviai atnaujinti,
merginti ir iš to kompiliuoti „production“ variantą)?

> bei
> galingos mašinos, kuri generuotų žemėlapį iš kelių sluoksnių. Turiu
> pažįstamą, kuris taip gamina freemap.sk

  O galima tikslesnės informacijos dėl „galingos“? Darant prielaidą,
kad generuojamas bus tik Lietuvos teritorijos žemėlapis. CPU, RAM,
HDD, Tinklas (greitis ir duomenų kiekis in/out).
  Kaip suprantu čia vėlgi būtų naudojamas tas pats „naujas API“ ir
tada standartinis mapnikas ar panašiai? (jei tikėsime geofabriku, tai
Slovakijos duomeny yra 129MB, Lietuvos - 15Mb)

--
Tomas Straupis