[Talk-lt] Trakų istorinis nacionalinis parkas

Tomas Straupis tomasstraupis at gmail.com
Mon Mar 21 17:05:55 UTC 2011

2011 m. kovas 21 d. 18:21, Ramas rašė:
> apie kokį pasiūlymą buvo kalbėta? ar ko nors reikalautų už tai - vektorinių
> duomenų, savo vardo kaip šaltinio, etc.? Jie ketina vertinti tai kaip savo
> poreikį ar tik švaistosi mintimis?

  Mano tekstas (atmetus prisistatymus ir pan.) buvo toks:

===========================
Norėtume sužymėti ir Trakų istorinį nacionalinį parką.

Todėl norėjau paklausti, ar sutiktumėte duoti parko žemėlapį, kurį mes
galėtume suvesti į atviro žemėlapio duomenų bazę? Naudoti jį vėliau
galėtų absoliučiai visi ir absoliučiai nemokamai. Šiuo metu mums
užtektų tik parko ribų, bet jei gautume ir detalesnę informaciją
(lankytinos vietos ir panašiai), ją irgi mielai sukeltume į atvirą
žemėlapį.

Čia suvesta informacija bet kokie potencialūs turistai galėtų
pasinaudoti tiek peržiūrėdami internetinį žemėlapį, tiek ir įsikrovę
(vėlgi nemokamai) šio žemėlapio duomenis į savo nešiojamus įrenginius
(telefonus, gps imtuvus, kompiuterius ir pan.).
===========================

> Beja, kaip galima mokėti pinigus už savo
> produktą? Gal turėjo omenyje, kad žemėlapiai yra instituto nuosavybė?

  Taip, čia kontekstas buvo tas, kad šis žemėlapis yra aerogeodezijos
instituto nuosavybė, o TINP jį nusipirko bet kokioms savo reikmėms (na
ir siūloma mūsų projektą - osm - interpretuoti kaip TINP projektą, kas
realiai taip ir gaunasi). Manau saugumo sumetimais tiesiog reikėtų
grynai iš šio žemėlapiu suvestus objektus pažymėti atitinkama source
žyma, kad iškilus kokiems neaiškumams būtų paprasčiau tvarkytis (na,
mes gi tas žymas ir taip dedam).

  Taigi mes (osm) kol kas:
  1. Suvesime TINP ribas.
  2. Sudėliosime jų svetainėje [1] rodomus lankytinus taškus (kad
taškai nebūtų visiškai laukuose, sužymėsime ir iki taškų vedančius
kelius ir pan.)

  O toliau jau viskas vėl susieina į prieš savaitę buvusią diskusiją
apie mūsų serverį (aš ją tikiuosi pratęsti gyvai per artėjantį mūsų
susitikimą). T.y. pagalvoti, kokių papildomų žemėlapių mums gali
reikėti, kiek ir kur mes jų galime padaryti, pahostinti ir pan. Mano
galva prie anksčiau minėtų hiking, dviračių žemėlapių labai tiktų ir
labiau (ryškiau, didesniais ženkliukais ar pan.) išskirtos visokios
lankytinos vietos (nes dažnas hikinimas, dviračiu pasivažinėjimas juk
būtent tokius taškus ir stengiasi aplankyti).

  Beje, per paskutinį susitikimą buvo kalba užėjusi apie tai, kad
neblogai būtų padaryti tokį „demo“ projektą, kurį būtų galima parodyti
kitiems parkams, saugomoms teritorijoms ar pan. Va šitas TINP, mano
galva, būtų geras variantas, nes jis netoli Vilniaus (o dauguma mūsų
šiuo metu Vilniuje bazuojamės), dažnai lankomas (daug ką žinom net
nenuvažiavę), jau neskaitant to, kad kai kurie iš mūsų gyvena
ypatingai arti TINP :-)

1. http://www.seniejitrakai.lt/interaktyvus-em-lapis/

--
Tomas Straupis